فوج

او مرا در هرجا که باشم فرخنده قرار داده است
امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403
تبليغات تبليغات

امور مسلمین و پند و نصیحت


 


اهمیّت به امور مسلمین و پند و نصیحت برای سودشان


 

[٢٠١٩]١-سکونی از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده که رسول خدا فرمودند: هرکس بامداد برخیزد و نسبت به امور مسلمانان باکی نداشته باشد، مسلمان نیست.

[٢٠٢٠]٢-به همان سند، رسول خدا فرموده اند: پارساترین مردم کسی است که برای همۀ مسلمانان خیرخواه تر و پاکدل تر باشد.

[٢٠٢١]٣-سفیان عیینه گفت: از حضرت صادق علیه السّلام شنیدم می فرمود: بر تو باد اندرز مردم برای خدا. که عملی برتر از آن را نخواهی دید.

[٢٠٢٢]4-محمّد بن قاسم هاشمی از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده که فرمودند: هرکس به امور مسلمانان اهمیّت ندهد، مسلمان نیست.

[٢٠٢٣]5-عاصم کوزی از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده که پیامبر گرامی فرمودند: هرکس بامداد برخیزد و به امور مسلمانان اهمیّت ندهد، از آنان نیست.

و هرکس صدای انسانی را بشنود که فریاد می زند: «ای مسلمانان به دادم برسید، و پاسخش نگوید، مسلمان نیست» .

[٢٠٢4]6-سکونی از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده که رسول خدا فرمودند:

آفریدگان، خانوادۀ خداوندند. و محبوب ترین این آفریدگان در نزد او کسی است که به خانوادۀ او سود رسانده، خاندانی را شادمان کند.

[٢٠٢5]٧-مردی از حضرت صادق علیه السّلام شنید که می فرماید: از رسول خدا پرسیدند: محبوب ترین مردم نزد خداوند چه کسی است؟ فرمودند:

سودرسان ترین آنان به مردم.

[٢٠٢6]٨-عمر علی بن حسین از پدرش حضرت سجّاد علیه السّلام روایت کرده که رسول خدا فرمودند: هرکس، سیل یا آتشی را از گروهی از مسلمانان بازگرداند، بهشت برایش واجب می گردد.

[٢٠٢٧]٩-معاویۀ عمّار دربارۀ این آیه (و با مردم به نیکی سخن بگویید.) [بقره (٢) :٨٣]از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده که فرمودند: با مردم به نیکی سخن بگویید و جز خیر نگویید تا بدانید که آن چیست؟

[٢٠٢٨]١٠-جابر یزید از حضرت باقر علیه السّلام دربارۀ این آیه (و با مردم به نیکی سخن بگویید.) روایت کرده که فرمودند: با مردم بهتر از آنچه دوست دارید با شما بگویند، بگویید.

[٢٠٢٩]١١-مردی از حضرت صادق علیه السّلام دربارۀ آیۀ(و او مرا در هرجا که باشم فرخنده قرار داده است.) [مریم (١٩) :٣١]روایت کرده که فرمودند: یعنی بسیار سودرسان.

اصول کافی ج3ص...368

 

فروتنی



دسته بندي: کتاب انلاین,حدیث,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد